Clever vælger nyt reklamebureau

Emil Malte Simonsen
emil.s@bureaubiz.dk

Efter en pitchrunde har Clever, der laver ladestandere til elbiler, valgt Another som reklamebureau. Another skal hjælpe med branding, kendskab og kampagner.

Clever, der kalder sig Danmarks største ladenetværk for elbiler, vil være danskernes foretrukne selskab for elbilsejere. 

Opgaven blev sat i udbud, og efter en pitchrunde er den gået til reklamebureauet Another, som skal hjælpe Clever med branding, kendskab og kampagner.

Tidligere har Clever samarbejdet med en række bureauer på at skabe en samlet kundeoplevelse. I 2018 blev Designit, e-Types, Ustwo og Cobe valgt til at udvikle Clevers brand position, levere markedsresearch, lave en app og ny arkitektur på ladestationerne.

I en pressemeddelelse lyder det at samarbejdet mellem Clever og Another allerede er i fuld gang, og de første nye tiltag vil kunne ses efter sommerferien som en øget branding- og marketingindsats.

Kreativ direktør hos Another, Morten Kjær, siger i pressemeddelelsen, at det er “et fantastisk tidspunkt at få lov til at arbejde med Clever.” Han fortsætter: 

“De er en vigtig del af den grønne omstilling og udvider på alle områder. Og det glæder vi os til at hjælpe dem med. Vi har altid været tiltrukket af brands, der ønsker at gøre verden til et lidt bedre sted at være. Og sådan et brand er Clever.”

Clever blev startet i 2009 og har i dag 2700 ladestandere rundt omkring i Danmark. Målet er at nå 20.000 ladestandere inden 2025 og desuden levere strøm til private hustande. 

”En del af den grønne omstilling handler om at få flere elbiler på vejene. Det lykkes vi kun med,  hvis danskerne kender vores ladenetværk og føler sig trygge ved det,” siger senior brand experience manager hos Clever, Marie Andersen, og fortsætter:

”Another viste os, hvordan vi kan kommunikere den grønne omstilling med optimisme og kreativitet, hvilket passer godt sammen med vores vision for fremtiden og det brand, vi gerne vil være”.