&Co: Det er blevet mere spændende at være bureau

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Synligheden er måske ikke den samme – men resultaterne er gode. Og opgaverne måske mere spændende.

Synligheden har måske en anden karakter end, hvad den tidligere har været for &Co. Meget i kraft af Danske Bank, der var en meget synlig kunde.

Danske Bank forsvandt så for et par år siden, og samtidig måtte bureauet også sige farvel til mange opgaver fra Carlsberg.

Man skal dog ikke tage fejl. Mindre synlighed er ikke lig med et mindre bureau. &Co kom ud af 2011 med et særdeles fornuftigt resultat, der indebærer både voksende aktivitet og større overskud.

Adm. dir. Mikael Jørgensen fremhæver, at den mindre synlighed nok er symptomatisk for hele udviklingen i branchen.

“Der er ganske enkelt ikke lige så mange meget synlige kunder, og det hænger sammen med, at mange af kunderne har andre behov,” siger Mikael Jørgensen og fortsætter:

“Men på mange måder er det mere spændende opgaver, vi arbejder med i dag, fordi kommunikationen stikker meget dybere end den gjorde før. Vi kan ikke fortælle lige så meget om det arbejde, vi laver, men det er meget interessante projekter.”

Et af de aktuelle og synlige eksempler fra &Co er arbejdet for Den Gamle Fabrik, der førte til, at en af landets populære børnebogsforfattere, Lene Kaaberbøl, har omsat universet til en børnebog.

&Co er også fortsat synlig i Creative Circle Award, der uddeles på fredag – ikke bare for Bianco sko, der ofte optræder i denne sammenhæng, men også for Tivoli og CBB Mobil. I forbindelse med sidstnævnte kan nævnes, at bureauet nu også står bag en kampagne for søsterselskabet Bibob.

Mikael Jørgensen erkender, at markedet fortsat er turbulent, og på den baggrund er han tilfreds med regnskabet.

“Vores koncept er at være en bred kreds af seniorfolk, der kan løfte tunge opgaver, og det koncept har vist sig at være rigtigt,” siger Mikael Jørgensen.

Nøgletal for &Co

  • Bruttoavance 27,745 mio. kr. +10,7 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 1,321 mio. kr. +10,7 pct.
  • Lønandel 56,1 (59,7)
  • Resultat af primær drift +4,954 mio. kr. +26,4 pct.