&Co., der som en del af The North Alliance, hører til de største reklamebureauer i Danmark, etablerer nu en selvstændig PR- og kommunikationsenhed, der får navnet &Co. Public Relations.
Formålet med at skille PR & kommunikation ud, er at det ikke blot skal være et supplement, men en selvstændig og agendasættende disciplin, skriver & Co. i en pressemeddelelse, og CEO Ørnulf Johnsen uddyber:
“Det her er ikke bare en udvidelse, men et strategisk vigtigt skridt, vi har ønsket at tage længe. En stærk PR- og kommunikationsenhed skal stå for sig selv og være en værdifuld samarbejdspartner for både nye og eksisterende kunder, men også styrke gennemslagskraften i det kreative arbejde, vi er kendt for.”
Ørnulf Johnsen og &Co. ser, at efterspørgslen efter tværgående koordination og integreret kommunikation er stigende.
“Og netop i spændingsfeltet mellem public relations og kreativ kommunikation tegner der sig et særligt stort potentiale,” lyder det.
Anja Linnet, der kommer fra Have Kommunikation, hvor hun senest har været vicedirektør, kommer til at stå i spidsen for det nye bureau.
“Vi skaber en selvstændig enhed med eget mandat og klare ambitioner. Og vi gør det med branchens stærkeste kreative og strategiske miljø som platform. Ved at integrere PR som en strategisk disciplin styrker vi &Co.’s samlede værdiskabelse: relationerne, de kreative løsninger og vores impact hos kunderne. Det er en afgørende konkurrencefordel i en tid med konstant forandring. Det er både fremsynet og modigt – og jeg er stolt og ydmyg over at få lov til at stå i spidsen for den satsning,” siger Anja Linnet, der tiltræder 1. august, i pressemeddelelsen.
Indtil videre har man ansat endnu en medarbejder i den nye enhed. Det er Magnus Stig Christensen, der får titel af PR & communications manager. Han har senest arbejdet freelance for bl.a. Have Kommunikation, mens han var selvstændig med egen PR-virksomhed.
Tanken er, at man løbende vil opruste fra august.
Netop PR- og kommunikationsbureauer ser ud til at vækste i den kommende tid. I hvert fald siger bureauledere i kommunikatinsbureauer, at de forventer en højere bruttoavance end gennemsnittet af bureauer for de næste seks måneder. Samtidig forventer de at ansætte flere medarbejdere end gennemsnittet. Det viser Bureaubiz’ nye bureaulederundersøgelse, som kan læses i BureauTrends, der udkommer til september.