Jack & Jones og &Co kunne godt have lagt Christopher Walken-filmene på (pris)hylden ved nytår – og klappet hinanden på skuldrene. Kampagnen vandt Grand Prix i Film ved Eurobest, det uofficielle EM i reklame, og Grand Prix ved Epica – og &Co var efterårets mest prisvindende danske bureau.
Men at flere juryer har bekræftet bureauets tiltro til Walken-filmene øger kun lysten til at sende arbejdet videre ud – og det har en række awards nu kvitteret for:
”Vi har fået Walken-filmene shortlistet til New York Festivals, Clio Image, D&AD og The One Show – og herhjemme til Creative Circle Award. Alene i New York Festivals har arbejdet fået 11 shortlister; inkl. 5 crafts til Bacon,” siger Thomas Hoffmann, kreativ direktør hos &Co.
Men fra shortlister og til at vinde priser er der naturligvis et stykke vej. Om priser ved andre awards kan være selvforstærkende eller diskvalificerende, siger Thomas Hoffmann:
”Hver jury er sin egen, og hver award har sin egen personlighed – så det er ikke til at sige. Vi har også sendt ind til Cannes Lions, og den festival lever også sit eget liv – her kan Walken-filmene måske ende med slet ikke at blive shortlistet.”
Den hidtidige opmærksomhed omkring Christopher Walken og Made From Cool-kampagnen har medført, at bureauet samler størstedelen af sin opmærksomhed omkring dette arbejde, når det gælder awards:
”Det er i udtalt grad Walken-kampagnen, vi satser på i år. Til gengæld satser vi også bredere. Vi har aldrig før sendt ind til D&AD og The One Show – og nu er vi shortlistet i begge. Vi bruger nogle ressourcer på at sende ind til en række kreative priser, og det er måske ikke så sært, når nu vi er et kreativt fokuseret bureau,” siger Thomas Hoffmann.