Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Bureauet har netop sagt farvel til Danske Bank, men to nye kunder kan medføre, at man snarere skal opruste end skære ned.

Det er aldrig sjovt for et bureau at sige farvel til betydningsfulde kunder. Men den ubetinget bedste reaktion er at lande nogen nye, og det er lige nøjagtig, hvad man har gjort hos &Co.

Så hvis nogen har spurgt, hvad sker der hos &Co oven på dagens historie om, at det 10 år gamle samarbejde med Danske Bank er stoppet efter fælles aftale, så er svaret her: To nye og store kunder, hvor der skal udarbejdes omfattende kommunikationsplatforme.

Samtidig kan adm. dir. Mikael Jørgensen aflive spørgsmål om, hvorvidt &Co skal skære ned:

“Nej – snarere tværtimod. Det kan være, at vi skal opruste,” siger Mikael Jørgensen.

De nye kunder er Den Gamle Fabrik og Bestseller-mærket Jack & Jones.

Den Gamle Fabrik er hentet fra Wibroe, Duckert & Partners, og her er opgaven at udvikle en helt ny kommunikations-platform.

“Den Gamle Fabrik er en ubestridt markedsleder i en stor kategori, så det er både en sindssyg spædende opgave – og en opgave man er ydmyg over for,” siger Mikael Jørgensen.

Udfordringen er klar. Bureauet skal udvikle en grundlæggende platform, hvor man evner at starte et andet sted en reklamefilmen. Nogle vil kalde det 360 grader kommunikation, andre integreret kommunikation eller medie uafhængig kommunikation.

Men uanset betegnelse, så skal det være en platform, der fra start tænkes ind i en lang række kontaktpunkter.

Opgaven på Jack & Jones handler om at udvikle en global brand- og kommunikationsplatform.

“Jack & Jones er et stærkt ekspansivt mærke, der bl.a. sælges fra langt over 1000 egne butikker på det globale marked, så også denne opgave er virkelig spændende og udfordrende,” siger Mikael Jørgensen.

Jack & Jones har tidligere ligget hos Midtmarketing, men det er mere en ny opgave end en egentlig flytning af et budget.

&Co har netop købt sig ud af DDB, og skal han samle op på de seneste nyheder fra bureauet, så ser han positivt på mulighederne.

“Vi står nu en situation, hvor vi har rigtig gode muligheder for både at redefinere os selv samt investere i nye kompetencer,” siger Mikael Jørgensen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club