Cocio vælger dansk bureau i Norge

peng

Oven på en ”smagsprøve” har Cocio styrket samarbejdet med et dansk bureau til nordmændene, der får community-aktiviter, kreative samarbejder og skæve profiler.

Det danske chokolademælk-brand, Cocio, prøvede sidste år Very af på det norske marked – og det danske Community Marketing-bureau må siges at have bestået.

Således er Very valgt til også fremover at levere ”en alternativ tilgang til markedsføringen på det norske marked” i 2014.

”Vi laver i Very noget andet end traditionelle bureauer, og derfor får virksomheder, der ikke kender os så godt, typisk lov til at smage lidt, inden de committer sig,” siger Verys adm. direktør, Thomas Bjerg.

Og smagsprøven blev som nævnt til mere:

”Very overbeviste os om, at en community marketing strategi var den rigtige tilgang, og det er nu det samarbejde, vi viderefører i 2014.” siger Cocios marketingdirektør, Mikael Horsbøll.

Han tilføjer:

”Selv om Cocio egentlig er dansk, så viste Verys insigts, at mange nordmænd faktisk har et stærkt bånd til Cocio – det ønsker vi at bygge videre på med community-aktiviteter, kreative mediesamarbejder og skæve profiler. Disse aktiviteter hænger uløseligt sammen med en troværdig og relevant profil på sociale medier. Samlet set har alle vores aktiviteter skabt synliglig vækst i 2013, og den skal vi tage til næste niveau i år.”

Konkret har Verys opgave været at skabe en historie om Cocio, som skulle positionere Cocio som et cool, urbant brand.

Se nogle af Cocios norske aktiviteter her.

Det Arla-ejede brand valgte i begyndelsen af året nyt reklamebureau i form af DDB.

Cocio er ikke eneste aktuelle kundecase hos Very. I sidste uge gik Ford i luften med et nyt initiativ, hvor man sætter fokus på ideer, der i udgangspunktet så ret dårlige ud – men faktisk viste sig at være bæredygtige. Fokus er på varebiler men også på at favne bredere og kommunikere et ansigtsløft på Ford Transit.