Codan har valgt nyt mediabureau

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Der er opbrud på forsikringsmarkedet, hvad angår mediabureauer. Codan har netop besluttet at skifte, det samme har If i Norge og Sverige, og Tryg er i konkurrence.

Det er muligvis tilfældigheder – men fakta er at flere store forsikringsselskaber her i foråret har besluttet at sende deres mediabudgetter i konkurrence.

Codan har netop afgjort sin, og det har ført til et bureauskifte. PHD erstatter Starcom.

“Vi har haft Starcom i 5 år, men der er sket mange ting i de år, og derfor fandt vi, at det var et egnet tidspunkt at evaluere markedet. Vi har vurderet, at PHD bedst kunne understøtte vores performance-dagsorden,” siger pressechef Mads Houe.

Der er tale om en nordisk løsning, og Starcom var ikke med i konkurrencen.

PHDs søsterbureau, OMD, arbejder for Tryg i Danmark, og her er man faktisk også i gang med en konkurrence.

“Det skyldes absolut ingen utilfredshed med OMD. Men vi har været igennem en række markante ændringer, og har i starten af året skiftet reklamebureau. Derfor fandt vi, at det var naturligt også at give vores media-arbejde et gennemsyn,” siger Steffen Lundgren Kristensen, der er chef for Corporate Identity og Group Marketing hos Tryg.

Ud over Tryg og Codan har If også skiftet mediabureau. Men her gælder det Sverige og Norge, hvor man har valgt OMD. I Danmark arbejder If med MEC.

Det giver en interessant situation, for Tryg fylder godt i Norge, hvor OMD altså skal arbejde med en af konkurrenterne. At tingene kan flyde sammen er dog ikke helt uvant. I Danmark ligger Alka også hos OMD.