Codan i konkurrence. Men samarbejder allerede med Kunde & Co

Peter Engholm
25@mail.dk

Forsikringskoncernen har i fem år samarbejdet med DDB – men har i det seneste år samtidig kørt et stort branding-projekt med Kunde & Co.

Der lægges op til et nyt bureau-setup hos et landets største forsikringsselskaber, idet Codan – som oplyst på Bureaubiz i sidste uge – er i pitch på ikke færre end tre områder: Kreativ, digital og dialog.

Og brandingen? Den ligger vel under den kreative del af pitchen. Ja og nej, må svaret være, for Codan har i forvejen et omfattende projekt kørende på dette felt.  

”Kunde & Co udfører i øjeblikket et specifikt branding-relateret projekt for for Codan,” oplyser selskabets presseansvarlige, Mads Houe.

Projektet mellem Codan og Kunde & Co har efter Bureaubiz’ oplysninger kørt det seneste år og således sideløbende med forsikringsselskabets bureaupartnerskab med DDB.

Bureauet har haft Codan på kundelisten siden 2008 og har flere gange skullet kæmpe for at beholde budgettet. Denne gang har bureauet dog valgt at takke nej til endnu engang at skulle forsvare budgettet.

I sidste uge takkede Phil Wilson-Brown, Codans direktør for Strategy, Marketing & Consumer i Skandinavien, bureauet:

”DDB har været en loyal partner de seneste fem år, og jeg vil gerne sige tak til dem for deres støtte og indsats i den forgangne tid”.

Præcist hvad det nuværende branding-projekt med Kunde omfatter, ønsker Mads Houe ikke at oplyse. Hvad angår sammenhængen med igangværende pitch, siger den presseansvarlige:

”Projektet er uafhængigt af den bureaukonkurrence, der fortsat kører fuldt åbent – med henblik på bl.a. at finde et nyt leadbureau.”

Omkring branding-projektet kan Codan dog ikke levere samme fulde åbenhed. Mads Houe ønsker ikke at oplyse længden af det nuværende samarbejde, og det står også hen i det uvisse, hvornår offentligheden eventuelt kan komme til at se resultatet af samarbejdet.