Codan vandt indsigtspris

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Forsikringsselskabets fokus på at forstå kunderne, har udmøntet sig i en bog, der har vundet en pris. Processen med arbejdet har lagt grundstenen til den fremtidige brandingproces.

Codan er midt i en brandingproces, og arbejdet blev i går belønnet med en indsigtspris.

Prisen – Danish Insights Awards – blev givet på baggrund af bogen – The Big Book of Numbers  – som har været et forstadie til den brandingproces, som forsikringsselskabet er i gang med sammen med Kunde & Co.

Ann-Kathrine Pinstrup, customer insight manager hos Codan, fortæller:

”Vi har analyseret og beskrevet fem segmenter i bogen, som er uddelt til alle medarbejdere i koncernen. Med bogen ønsker vi, at alle medarbejdere får en god forståelse for og indsigt i de forskellige kundesegmenter”.

Bogen er dermed et resultat af en langsigtet proces for at skabe en kulturel forandring i Codan med at sætte kunden først.

Med prisen følger både æren og 10.000 kroner, som Codan har valgt skal gå til Børneulykkesfonden.

I øvrigt forpligtiger det at vinde indsigtsprisen, som for tredje gang blev uddelt af Wilke Analyse. De to foregående års vindercases, har samtidig vundet flere priser på deres kommunikation så der er noget at leve op til.

Sidste år var det Callme, der fik prisen med kampagnen ’Tal ordenligt’ og året før var det Danske Banks gule kampagne, der kom på podiet.

De øvrige nominerede til prisen, som blev uddelt i forbindelse med en inspirationsdag for omkring 300 marketingfolk i TV3s lokaler – som havde sørget for at deltagerne kunne se Champions League kampen mellem FCK og Real Madrid live på storskærm – var:

  • Rejseplanen for en mobilapplikation og mobil hjemmeside, der understøtter kundernes behov for trafikinformation undervejs på rejsen med bl.a. GPS funktioner og dør til dør navigation.
  • Københavns Lufthavne for CPH Advantage – et loyalitetsprogram for hyppige rejsende
  • Falck for deres kontaktpunktsstrategi umiddelbart efter deres oplevelse med Falck.
  • Molslinjen for en ny billet applikation, der giver lynhurtigt overblik over tider og priser og gør det muligt at købe billetter on-the-go med 3 hurtige klik og en betaling.