Af Peter Engholm 25@mail.dk

”Tingene falder på plads for forsikringskoncernen”, skrev vi for noget tid siden. Nyt bureausamarbejde og ny skandinavisk marketingdirektør – og så alligevel ikke helt.

For nylig blev Codans store bureaukonkurrence afgjort – til fordel for BBDO og DDB-selskaberne Rapp/Tribal – og i midten af marts tiltrådte koncernens nye skandinaviske marketingdirektør, Klas Rosenblad. Så skulle dét være på plads – eller hvordan var det lige?

I forbindelse med ansættelsen af Klas Rosenblad sagde Codan-koncernens adm. direktør, Rickard Gustafson, følgende:

“Med Klas får vi en person med bred erfaring inden for markedsføring, forretningsudvikling og ledelse. Hans erfaringer og profil er præcis det, der skal til, for at få os op på næste niveau.”

Ingen ville fortænke koncern-direktøren i sætte fluebenet med et vist tryk ud for ansættelsen af marketingdirektøren, for stillingen havde ikke været permanent besat siden sidste sommer. Nu var profilen defineret, og målet sat.

Men det bliver en anden marketingdirektør, der skal udfylde pladsen og opfylde målene, for mens Codans nye bureauer næppe render af pladsen, så er Codans nye marketingdirektør allerede ude igen.

“Man fornemmer ganske hurtigt, om man trives i en virksomhed, og det var bedre at være ærlig,” siger Klas Rosenblad til Resume.se om baggrunden for at stoppe efter mindre end to måneders ansættelse.

Rosenblad kom til Codan fra MTG TV Online i Sverige, og havde forinden været bl.a. marketingchef for Viasat i Sverige. Nu skal han finde et nyt job, for han havde ikke noget andet på hånden, da han sagde farvel til Codan.

Forsikringskoncernen er helt på linje med Klas Rosenblad:

“Klas havde et andet syn på kulturen og arbejdet i øvrigt, og derfor valgte han ganske enkelt at komme videre, inden der var gået for lang tid,” siger Johan Eriksson, pressechef i Codans svenske søster, Trygg-Hansa.

Britten Phil Wilson-Brown overtager midlertidigt Klas Rosenblad som marketingdirektør. Den tjans, også midlertidigt, havde han også i tiden op til Rosenblads ansættelse, og det er ifølge pressechefen også Wilson-Brown, der har lagt alle de seneste strategier, så “arbejdet skrider planmæssigt frem.”

Under marketingdirektøren – i Codan-regi kaldet SMC-direktør (Strategy, Marketing, Customer) – finder man den skandinaviske marketingchef. Denne stilling har været ledig, siden Stefen Tufvesson sagde op ved nytår. Rekrutteringen er fortsat i gang, men kommunikationskonsulent i Codan, Lisa Gubi Mørz, oplyser, at man i mellemtiden har valgt at opdele stillingen i hhv. en dansk og en svensk stilling, der i begge tilfælde får titlen “Head of Marketing.”

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club