Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Det internationale tidsskrift har udgivet særtillæg på basis af bogen ”100 places”. Nyt tilsvarende projekt er på vej.

Der er fortsat skred i Co+Høgh projektet “100 places to remember before they dissapear”.

Sidst på efteråret kunne Gaute Høgh fortælle på Bureaubiz, at der var investeret næsten 9 mio. kr. i projektet, der omfatter en omfangsrig bog, et website og en række små filmklip. Han kunne samtidig fortælle at bogen havde solgt så godt, at man havde nået break-even.

Dengang var der solgt 16.000 eksemplarer i Danmark, og der var hul igennem til 10-12 lande.

I dag udkommer det internationale tidsskrift, Newsweek, så med et særtillæg med billeder fra bogen og det glæder ikke unaturligt Gaute Høgh.

“Det vil helt sikkert betyde, at masser af forlag rundt om i verden vil kigge på projektet og henvende sig til os, så vi forhåbentlig kan udkomme i endnu flere lande,” siger Gaute Høgh til Børsen i dag.

Han fortæller videre, at der nu er solgt 36.000 eksemplarer i Danmark, 10.000 i Polen og 14.000 i Ungarn. I Tyskland udkom den for to uger siden og her solgte den 4500 eksemplarer i den første uge.

Bogen udgives af datterselskabet Co+Life og her arbejder man nu med et nyt projekt: “100 religions to understand before we misunderstand”. Bogen forventes at være klar til julesalget 2011.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club