Af Peter Engholm 25@mail.dk

Oven på bruddet med Co+Høgh har Ole Herstal brugt de seneste måneder på at stikke en finger i jorden – og er nu klar med et nyt bureau; Impaq Cph

Omkring årsskiftet var Ole Herstal partner i Co+Høgh og havde på det tidspunkt været bureauets administrerende direktør gennem to år. Herstal havde tidligere også arbejdet sammen med Gaute Høgh på Kunde & Co, men nu skiltes vejene:

“Jeg har i de seneste måneder været i en fase, hvor jeg var på vej ud af Co+Høgh, og hvor partnerskabet skulle handles af. Det har taget noget tid, som jeg har brugt på at tale med personer i branchen og med kunder,” siger Ole Herstal

Resultatet af disse måneders branche- og kundedrøftelser er blevet til Impaq Cph, der fra starten skal drage fordel af at være stiftet i 2008.

“Impaq Cph er et strategisk velfunderet bureau, der er medieneutralt. Og fordelene og nødvendigheden af det er for alvor ved at falde på plads – ikke kun blandt nyere bureauer, men også i kundernes hoveder. Men hvor f.eks. et webbureau er it-funderet, så er vores set-up og baggrund forretningsstrategisk,” siger Ole Herstal.

Der har længe været talt om medieneutralitet og kanaluafhængighed – så længe, at man til tider putter et “ægte” for ordene. Hvad er USPen for Impaq Cph?

“Vi slæber ikke rundt på en arv, men er født ind i det. Vi har ikke en bestemt afdeling på 10 personer, som vi skal holde beskæftiget. I stedet skal vi tænke som filmbranchen, hvor det er opgaven, der sætter holdet – ikke omvendt,” siger Ole Herstal.

Du omtaler bureauet som “vi” – hvem dækker det over?

“Partnere, som vi lige venter en tid med at præsentere”, siger Ole Herstal.

Jeg har hørt, at bureauer eller selskaber skulle være en del af ejerkredsen …

“Nej, der er ingen egentlige bureauer ind, men der er dog tætte relationer til både mediabureauer, web- og designbureauer. Det er ikke traditionelle underleverandører, men samarbejdspartnere, der skal levere kompetencer inde i selskabet”, siger Ole Herstal, der på spørgsmålet om kundekredsen blot svarer “Jaeh …”

Er det noget, du har taget med fra Co+Høgh, der i den første lange tid heller ikke var meget for at fortælle om deres kunder?

“Nej, egentlig ikke. Det er bare for en anelse tidligt i forløbet”, siger Ole Herstal, der forventer at kunne løfte sløret yderligere om en måneds tid.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club