Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Med et website som omdrejningspunkt og dans som et gennemgående tema skal salget af en fransk appelsinvand øges.

Vand i Danmark. Vand i Indien. Vand i hele verden. De to første er kildevand, mens det sidste skud på stammen er med appelsin-smag. Og formentlig den største opgave af dem alle.

Co+Høgh står nemlig bag en global kampagne for det franske mærke Orangina, der rulles ud fra i morgen onsdag d. 27. maj, og som i løbet af de kommende uger vil folde sig ud på alle platforme. Med global kampagne menes der alle andre markeder end det franske.

Gaute Høgh karakteriserer det som en 360 grader kampagne med anvendelse af en lang række medier som tv, print, events etc. Omdrejningspunktet i kampagnen er dog det globale website hvor folk i hele verden kan battle mod hinanden i at danse. F.eks. kan man stå på en bar i f.eks. Los Angeles og filme sig selv danse, lægge det ind på web-sitet og dermed battle mod andre.

Dans er i det hele taget det gennemgående tema for kampagnen og det element, der bærer visualiseringen. Det er årsagen til, at stillbillederne er skudt i New York, fordi man her fandt en fotograf, der er specialiseret i at fotografere dans.

Orangina ejes af en række kapitalfonde, som også ejer Schweppes, og Co+Høgh har vundet opgaven i en konkurrence mod spanske, franske og engelske bureauer.

Bureauet har målrettet satset på at geare sig til større internationale kunder, og det har givet adskillige drikkevarer. Udover indisk kildevand, fransk appelsinvand og danske Aqua D’or står bureauet også bag branding af juice og mælk i Dubai.

Kommentarer

  1. Det er fuldstændig rigtigt. Men det var ikke muligt med et link i dette tilfælde, og vi har endnu ikke lært at lægge billeder på. Men det kommer.

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club