Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Anden runde af den anerkendte McDonalds kampagne er netop gået i gang. Samtidig høstede den international hæder.

Den DDB-skabte Coinoffer-kampagne for McDoinalds har høstet stor anerkendelse, og er short-listet i både Dia og Creative Circle Award. Forude venter også Cannes Lions.

Spørgsmålet er, om der er udsigt til en stor award-sæson for kampagnen. Men i aftes tog man dog hul på sæsonen, da OMD som mediabureau på Coinoffer blev belønnet ved The Festival of Media Global Awards i Montreux.

Coinoffer blev belønnet som ‘Best Use of Mobile’..

Kampagnens omdrejningspunkt er en app, hvis funktionalitet muliggør downloadning af digitale mønter via specielle QR- og lyd-koder i diverse digitale medier, på tv, radio og outdoor. De digitale mønter kan så indløses til Coinoffers-produkter i McDonald’s restauranter landet over.

Kampagnen har været en betydelig kommerciel succes og er netop nu sat i gang igen med det grundlæggende samme indhold men med lidt tekniske optimeringer.

“Kampagnen viser, at man via stærk indsigt i retail-branchen og kundernes behov samt lidt modige beslutninger, kan opnå stærke resultater via digital kommunikation. Og at få denne anerkendelse fra de dygtigste mediefolk fra hele verden, gør mig endnu mere stolt,”. siger McDonald’s marketingdirektør, Joachim Knudsen.

Kommentarer

  1. Håber de vinder nogle flere – Det er virkelig en genial kampagne.

    De har formået at få en masse sider, så som http://gratissputnik.dk/coinoffer til at reklamere med coins’ne, hvilket betyder at deres brand er blev promoveret gratis på virkelig mange sider.

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club