Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Wayne Rooney skulle have prydet Coke Zero flasker og dåser i en ny kampagne. Samarbejdet fortsætter dog.

Sponsorater af sportsstjerner kan være uforudselige – og dermed risikobetonede – hvis deres udskejelser bliver pinlige.

Coca-Cola i England har nu følt sig foranlediget til at ændre en planlagt kampagne på det grundlag. Fodboldstjernen Wayne Rooney fra Manchester United skulle have prydet flasker og dåser fra Coke Zero i en ny kampagne. Men den er droppet efter, at Wayne Rooney først i sidste måned blev beskyldt af pressen for at have betalt 10.000 kr. pr. nat til en escort-pige.

Alle hans personlige sponsorer rykkede straks ud med erklæringer om, at sagen var et personligt anliggende for Wayne Ronney og hans familie.

Coca-Cola understreger da også, at samarbejdet med Rooney er intakt, selvom man har droppet den aktuelle kampagne.

“Vores relation til Wayne Rooney er fortløbende. Vi arbejder lige nu med Wayne på Coke Zero Street Striker – et prisbelønnet program som over de sidste tre år har opmuntret tusinder af unge mennesker til at blive involveret i fodbold,” lyder det fra Coca-Cola.

Firmaet formodes at betale ca. 4,5 mio. kr. om året for sponsoratet.

Derudover har Wayne Rooney aftaler med Nike og EA Sports

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club