Alle bureauer oplever, at medarbejdere bliver fristet af nye udfordringer – og skifter job. Hvis hverken bureau eller medarbejder brænder broen, så kan den bruges til at komme tilbage igen med erfaringer fra virkeligheden på andre arbejdspladser.
Det er netop, hvad Bysted nyder godt af på bl.a. ledelsesplan.
I slutningen af sidste år vendte Mogens Holbøll tilbage til ledelsen, som chef for Digital Udvikling, efter et kortere ophold som kommunikationschef i Madkulturen, en styrelse under Fødevareministeret. Og nu følger Jesper Fagerlund – igen, så at sige.
Efter ni måneder som lead digital designer hos konkurrenten DesignIt vender Jesper Fagerlund tilbage til Bysted. Fysisk set ikke den store omvæltning, for de to bureauer ligger 100 m fra hinanden i Københavns nordvest-kvarter.
Jesper Fagerlund havde forinden været hos Bysted i en lille håndfuld år, og han vil fremover indgå i bureauets ledelsesteam med særligt ansvar for udvikling og nysalg af digitale projekter og markedsføring af bureauets profil.
Opgaven – i denne omgang – bliver også at arbejde med udviklingen af strategien for det fællesejede joint-venture Intellecta-Propeople, som står for implementeringen af digital projekter for Bysteds og Intellectas kunder, især på Drupal-platformen. Intellecta er den koncern, som ejer Bysted og en række svenske kommunikationsbureauer.
Mogens Holbøll og Jesper Fagerlund er ikke de eneste i Bysteds ledergruppe, der har testet om græsset er grønnere andre steder. Chefen for designgruppen på 20 medarbejdere, Peter Dalhoff, vendte for et par år siden også tilbage efter, at han i 00’erne var partner hos først 11 Danes, siden hos IdentityPeople, før turen gik tilbage til Bysted, hvor han havde været i fem år til at begynde med.