Coop Bank har i disse dage en slags snig-premiere på sine aktiviteter, idet de 100.000 kunder med CoopPlus-Mastercard får tilbud om at blive Coop Bank-kunder. Efter sommerferien følger bank-indsatsen over for Coops 1,3 mio. medlemmer.
Opgaverne kræver kommunikation og markedsføring, og det er banken i fuld gang med at skyde sig ind på.
”Vi skal have fundet den person, der bliver kommunikations- og marketingansvarlig, og som kommer til at fungere som bindeled mellem bank og bureau,” siger Allan Nørholm, der er adm. direktør i Coop Bank.
Umiddelbart en lidt overraskende melding, al den stund at Bureaubiz i begyndelsen af sidste uge kunne berette, at der hos Coop ikke var noget her-og-nu ønske om at involvere eksterne bureauer i markedsføringen af den nye bank.
Og så alligevel ikke så overraskende, for Republica, der er ejet af Coop, har rykket hurtigt ud og bistår Coop Bank. Til dét siger bureauets adm. direktør, Kenneth Pedersen:
”I forbindelse med konverteringen af Mastercard til Coop Bank valgte Coop os som bureau – og vi har indledningsvist assisteret med direct mail-indsatsen.”
Coop Bank er et pengeinstitut i sin vorden, og Kenneth Pedersen ønsker ikke at sætte flere ord på, end Coop selv har gjort vedrørende den kommende indsats: At man vil komme til at møde Coop Bank og produkterne i efteråret – i butikken og tilbudsaviserne.
”Republica har ikke den store erfaring med markedsføring af pengeinstitutter – til gengæld ved vi en hel del om, hvordan man udbyder varer og tjenester gennem detailhandel – og det er lige præcis dén kompetence, Coop Bank har brug for,” siger Kenneth Pedersen.