Coop.dk udvider samarbejdet med Hjaltelin Stahl

Zandra Damsgaard
zandra@bureaubiz.dk

Hjaltelin Stahl løb med sejren i et pitch med to bureauer og skal nu skærpe profilen på Coop.dk.

Da Nettorvet for seks år siden blev til Coop.dk, rettede netbutikken samtidig fokus mod områderne Shopping og Mad.

Nu skal profilen for hele Coops netbutik skærpes, og til det henter fødevarekæden bureaubistand hos Hjaltelin Stahl.

Reklamebureauet har vundet et pitch med to andre bureauer og har ifølge en pressemeddelelse allerede taget hul på opgaven med at skærpe Coop.dk-profilen, afstikke retningen og styrke brandet.

“Vi er ved at udvikle et strategisk værktøj til at lede forretningen efter. Vi har fået input bredt fra organisationen for at styrke afsættet og brandet. Men det er også nødvendigt at få et udefra-og-ind-syn med i processen” fortæller Peter Kreilgaard, der er marketingchef for Coop.dk.

Kender kunderne, men…
Valget faldt på Hjaltelin Stahl, som allerede samarbejder med Coop om Brugskæderne og Coop Medlemsprogrammet. Peter Kreilgaard understreger dog, at forhåndskendskabet alene ikke var tungen på vægtskålen:

“Vi entrerede med Hjaltelin Stahl, fordi de kender os via bl.a. datamining og CRM. De er dybt inde i forretningen og kender vores kunder. Men det alene udløste ikke opgaven. De fik den, fordi de satte det rette hold og leverede den rette proces.”

Hos Hjaltelin Stahl siger adm. direktør og partner Jonas Sylvest:

”Vi er stolte over, at Coop.dk har udvidet og forstærket samarbejdet med os. Den tekniske platform er på plads, og vi skal – via en styrket grundfortælling og position – levere solidt fundament for tilstedeværelsen hos forbrugerne.”