For knap to år siden droppede Coop FK Distribution til fordel for Postnord.
Nu blæser vinden igen den anden vej.
Coop vender nemlig fra årsskiftet tilbage til FK Distribution, der skal distribuere Coops knap 1200 butikkers tilbudsaviser. Det skriver Dansk Handelsblad.
Fra årsskiftet stopper Post Nord med at omdele på bestemte ugedage og det har allerede givet FK Distribution mere arbejde.
” Vi har fået en hel del kunder nye kunder og har dialog med endnu flere. Da tilbudsaviser og informationsmateriale, der omdeles adresseløst har en second to none effekt for afsender, forventer vi at langt de fleste af dem der hidtil er blevet omdelt af Post Nord, i fremtiden skal omdeles af os,” siger adm.direktør i FK Distribution Mads Dahl Andersen til Bureaubiz.
Han tilføjer dog, at han forventer, at det samlede marked vil falde, men at det er svært at sige, hvornår.
Da Coop i januar 2016 indledte samarbejde med Postnord, oprettede Coop samtidig sitet denlillepostkasse.dk, hvor kunder, der ønskede tilbudsaviser kunne tilmelde sig og de ville så blive sendt med Postnord.
Tidligere havde man hos FK Distribution ordningen NejTak+, men Coop var utilfredse med, at de ikke selv kunne få data om, hvilke kunder, der modtog tilbudsaviserne.
Daværende kommerciel chef i Coop Danmark Kenneth Melchior, sagde i sin tid til Dansk Handelsblad:
”Vi vil gerne have den direkte kommunikation med forbrugeren selv, så der ikke er et mellemled imellem.”
På spørgsmålet om Coop vil kunne se data om kunderne, svarer Mads Dahl Andersen til Bureaubiz:
”Vi vi selvfølgelig gå i dialog med vore kunder og se om vi kan imødekomme deres ønsker.”