For et par uger siden meldte Coop ud, at de efter halvandet års samarbejde har valgt at droppe FK Distributions nejtak+ ordning.
I stedet opretter Coop sin egen tilvalgsordning, der har fået navnet denlillepostkasse.dk.
Opgaven for Coop er nu at få flyttet de forbrugere, der hidtil har været tilmeldt FK Distributions ordning nejtak+ for at få tilsendt Coops tilbudsaviser, over til denlillepostkasse.dk.
Coop har netop haft premiere med en film om det nye tiltag, der er en del af en fire ugers kampagne.
Kampagnen lokker med, at man hver dag indtil årsskiftet kan vinde 5.000 kr. hvis man tilmelder sig denlillepostkasse.dk.
Det er Republica, der står bag kampagnen, som indeholder reklamefilm, annoncer i dagblade og magasiner samt reklamer i Coops egne butikker og medier.
En af årsagerne til, at Coop stopper samarbejdet med FK Distribution, er at Coop ikke selv kan se, hvilke forbrugere, der modtager Coops tilbudsaviser, da FK Distribution beholder alle kundeoplysninger.
Det får Coops kommercielle chef Kenneth Melchior til at fortælle om fordelene ved, at Coop har sin egen ordning:
“For kunderne er der flere fordele ved at tilmelde sig www.denlillepostkasse.dk. De kan – uanset hvor de bor i Danmark – få de af vores tilbudsaviser, de ønsker. Og så får de den til tiden, altså altid inden tilbuddene træder i kraft. Endelig sikrer vi, at der ikke længere er et mellemled mellem os og forbrugeren”, siger kommerciel chef Kenneth Melchior.
Coops tilbudsaviser vil fra 1. januar 2016 blive sendt ud via Post Danmark.