Coop og AFA JCDecaux vil udvikle fremtidens outdoor-medie

FiG

De to parter har forlænget samarbejdsaftalen, og det indebærer en udvikling af mediet.

Coop har forlænget samarbejdsaftalen med AFA JCDecaux om at salg af reklameplads i tilknytning til Coops mange butikker.

Det er en aftale, der vedrører 36 pct. af al dagligvarehandel og giver kontakt til mere end 55 pct. af danskerne.

Men det er ikke blot en forlængelse. Parterne har knyttet en vision til den nye aftale.

“Med mobilen som omdrejningspunkt ser vi netop nu en ændring i danskernes indkøbs- og medieadfærd, som skaber helt nye muligheder for outdoormediet. Reklamer ved butikker ses af mere end 60% af danskerne og hele 42% bruger mobilen til at søge aktivt videre på baggrund af outdoorreklamer,” siger Casper Claudius Gregersen, der er commercial director hos AFA JCDecaux. Han siger videre:

“Med visionen om at implementere fremtidens outdoormedier i dagligvarehandlen, har vi samtidig valgt at sige farvel til reklamer på indkøbsvogne. Nu skal nye medier til, – medier som kommer endnu tættere på kunderne og sikrer annoncørerne bedst mulig effekt. Vi ser frem til at lancere vores nye medier allerede i indeværende år, men fortsætter selvfølgelig med de salgsgenerende POS-medier i Kvickly, Brugsen og Fakta på Abribus-mediet.”

Casper Claudius Gregersen kan ydermere fortælle, at Irma nu også bliver en del af POS-medierne.