I sidste uge proklamerede Bilka, at de vil slå Amazon og andre udenlandske e-handelsbutikker og blive den ledende online-butik i Danmark.
I dag melder Coop ud, at det vil de også.
“Vi vil være hele Danmarks webvarehus og som navnet antyder (coop.dk), vil vi have en meget bred portefølje. Allerede i dag har vi op mod 5.000 forskellige varer lige fra cykler til drivhuse, VVS og elektronik, og antallet af varer vil stige betydeligt”, siger Amelie De Geer, onlinechef for coop.dk til Berlingske.
Coop.dk har en betydeligt fordel i konkurrencen med Bilka, Amazon og de øvrige internationale aktører. Det er medlemsbasen på omkring 1,1 mio. danskere, som Coop har kontakt- og købsdata på.
“Vi kommer til at fokusere rigtig meget på vores medlemsbase,. Der bliver nogle helt specifikke indsatsser over for vores medlemmer den kommende tid. Særlige rabatter kan være en af dem”, siger onlinechefen.
Men der er også en ulempe og det er, at de er sent ude, idet de først har fået etableret direkte levering til kunderne i oktober 2011 (Berlingske Business, p. 6-7).
Bestseller mister CSR-chef og kommunikationschef
Bestsellers CSR-chef Tina Devantier Larsen og kommunikationschef Bo Terp, der begge var centrale skikkelser, da Bestseller var i vælten med kræftfremkaldende azofarvestoffer i deres børnetøj solgt gennem Name It-butikkerne, har begge sagt op.
Bestseller står foran lanceringen af deres første CSR-rapport, som både Tina Devantier Larsen og Bo Terp var dybt involverede i (Berlingske Business, p. 6).