Da Reckitt Benckiser (RB) i 2010 erhvervede SSL og dermed kondombrandet Durex, fulgte en flok forældede sites med i købet.
Det kalder på en helt ny e-commerce løsning og en fornyelse af brandsitet, og Durex havde kig på fire digitale bureauer – alle med kontor i København.
Opgaven gik til Creuna, der skal skabe nye sites for hhv. Danmark, Norge, Sverige og Finland.
”Creuna skal skabe nye platforme og efterfølgende drive siderne,” siger Henrik von Lowzow, Digital Manager Nordics hos RB.
Durex’ øvrige bureausamarbejder omfatter mediabureauet ZenithOptimedia og Agentur Loop – et østrigsk digital bureau med dansk kontor, som står for community management, herunder Facebook og kreativt indhold.
Dertil kommer bureauer til lokale/regionale kampagner, afstemt efter opgaven og bureauernes spids-kompetencer, oplyser Henrik von Lowzow.
Sidste sommer kørte Durex en nordisk kondomtester-kampagne, ledet af reklamebureauet Jens og Berger i Nyhavn, København, sammen med førnævnte ZenithOptimedia, CC Porter Novelli (PR) og Zinkernagel (digital).