Atcore er vokset hurtigt siden Sebastian Gullak i 2010 forlod Deducta og stiftede bureauet. I dag er der 30 medarbejdere, og på mandag møder en ny bureaudirektør ind.
Der er tale om Marc Sårde som dermed forlader stilling som direktør for digital forretningsoptimering hos Creuna Danmark, der er Danmarks største digitale bureau. Marc Sårde har i de seneste knap syv år opbygget og været ansvarlig for den afdeling i Creuna, der optimerer kundernes digitale forretning.
“Atcore er født i en digital verden, og har med formået at balancere en kombination af medie-, web-, dialog- og reklamebureau, med et indædt fokus på at skabe større udbytte af deres kunders budgetter. Deres holistiske tilgang taler til min egen filosofi,” siger Marc Sårde og tilføjer:
“Vi er midt i en brydningstid, hvor online og offline smelter mere sammen, især hvad angår forbrugernes købsadfærd. Derfor forlanger flere og flere virksomheder indsigt i deres kunders beslutnings-/og købsproces. Samtidig forlanger virksomhederne forretningsresultater af de marketingkroner, der investeres i de digitale kanaler.”
Atcore har flere af Danmarks største online forretninger som eksempelvis Saxo.com, WhiteAway.com og Lauritz.com på kundelisten.
“Vi mærker en stigende efterspørgsel efter vores kompetencer omkring optimering, og her er Marc Sårde en af de få i Danmark, der taler samme sprog som os. Marc skal hjælpe os med at få øget fokus på driften og med at bevæge os opad i markedet,” siger Sebastian Gullak og fortsætter:
“Det digitale handler for os om en højere mængde af data, at sætte kunden i centrum og etablere en bedre platform til at kunne agere lyn-hurtigt på markedstendenser for at forbedre forretningen. Det oplever vi der er et stort behov for i disse tider, hvor der stilles højere krav til dokumentation af resultater og øget indsigt til løbende forbedringer.”