Creuna skaber strategiske apps til Velux

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Den første i rækken skal gøre det muligt at visualisere placeringen af et vindue.

Ingen tvivl om, at Apps er blevet meget moderne og at mange virksomheder arbejder med udviklingen. F.eks. viser Det Digitale Sundhedstjek fra analysefirmaet MyResearch, at udviklingen af apps til iPhone og Android er mere end fordoblet på et år.

Hos Velux taler man ligefrem om strategiske apps, og man har netop lanceret den første, som er udviklet af Creuna.

Der er tale om en app, hvor man ved hjælp af kameraet og augmented reality kan sætte ovenlysvinduer ind i sine værelser og få en fornemmelse af, hvordan det kommer til at se ud.

Løsningen henter produktdata fra Velux nuværende web-platform, SharePoint. På den måde kan indholdet let opdateres ét sted og publiceres samtidig på websitet, det mobile website og i denne og kommende Velux apps.

Velux Experience lanceres indledningsvis på det danske, tyske, østrigske, engelske, spanske og italienske marked. Det er den første i en række strategiske apps, som Creuna udvikler for vindues-producenten, både rettet mod B2C- og B2B-markederne.

“Med Velux Experience har Creuna skabt en meget indbydende og brugervenlig app, der engagerer kunderne i de muligheder, de kan få med Velux produkter. Formålet med app’en var at styrke vores relation til kunden i inspirationsfasen, og det er i høj grad lykkedes,” siger Martin Møller, Digital Project Manager, Velux.

Man kan se en præsentationsvideo her og app’en kan hentes i App-store.