Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Det svenske bureau Daddy og det højt profilerede amerikanske bureau har arbejdet sammen i flere år. Nu bliver Daddy europæisk brohoved.

Crispin Porter + Bogusky er et af USA’s hotteste bureauer, som ikke bare et kreativt tårnhøjt profileret, men som også for nylig stod bag USA’s mest effektive kampagne.

Også danske bureaufolk har i flere omgange stiftet bekendtskab med bureauet gennem bestyrelsesformand Chuck Porter, der er dansk gift, og som således har været positiv over for at bruge tid på at optræde i forskellige sammenhæng – som f.eks. bureauleder-seminaret i London for fire år siden og Mediadagen/Rambuk for tre år siden.

Nu har Crispin Porter + Bogusky etableret et europæisk brohoved og det er sket så tæt på som i Sverige. Bureauet har i flere år arbejdet sammen med svenske Daddy – og det har nu ført til en egentlig overtagelse under navnet Crispin Porter + Bogusky Europe.

“Der findes ikke noget andet bureau i verden, vi hellere ville være en del af. De har et exceptionelt syn på reklame og en lige så exceptionel filosofi som bureau”, siger Gustav Martner fra Daddy.

Prisen er uoplyst.

Crispin Porter + Bogusky er bl.a. kendt for sin evne til at starte et andet sted end ved 30 sekunders reklamefilmen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club