Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Reality-show i Pakistan er blevet een ubehagelig oplevelse for den store husholdningskoncern.

Det står i sponsorhåndbogen, at man skal have styr på “worst case”, når man indgår et sponsorat.

Hvad sker der med eksponeringen, hvis noget uventet og ikke særlig positivt sker. Som f.eks. slagsmål mellem fodboldtilhængere med sponsorprydede trøjer på.

Spørgsmålet er dog, om Unilever har forberedt sig på, hvad firmaet lige nu oplever i forbindelse med sponsoratet af et reality-show i Pakistan.

Programmet optages i Thailand, men ifølge internationale medier er en pakistansk mand omkommet under optagelserne.

Det forlyder, at det skete under optagelserne af en “underwater challenge”, men ingen detaljer er offentliggjort.

Unilever vil ikke kommentere yderligere, før myndighedernes undersøgelser er overstået.

“Det er en tragiskulykke. Vi er chokeret og vores sympati går til hans familie. For øjeblikket vurderer vi situationen og håber at nå til bunds i sagen”, siger Unilever talsmanden, Tim Johns.

Optagelserne er stoppet, men det er ikke besluttet, hvad der skal ske med showet.

Unilever er Pakistans største annoncør.

Kilde: AdAge

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club