Dagligvaregigant vælger dansk pr-bureau

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Budgettet er styret af Henkels nordiske hovedkontor men opgaven gælder det danske marked.

Rostra Kommunikation kan glæde sig over at kunne skrive Henkel i Norden på som ny kunde. Det er resultatet af en bureaukonkurrence, hvor Henkel havde dialog med hele 10 bureauer.

Firmaet samarbejdede tidligere med Operate, og havde ifølge informationschef Cecilia L. Destoup en tæt dialog med bureauet, som også var indbudt til at deltage.

“Vi har behov for forandringer og vi vil satse yderligere på kommunikation. Derfor passede det godt at indbyde forskellige bureauer for at se, hvem der bedst matchede vores behov og ambitioner,” siger Cecilia L. Destoup.

Kommunikationsbureauet får blandt andet til opgave at bistå Henkel med rådgivning inden for strategisk kommunikation og i forbindelse med produktlanceringer inden for forskellige kommunikationskanaler.

 ”Henkel har en stor portefølje af varemærker inden for både skønhed, vaskemidler og husholdning samt tætning og overfladebehandling. Vi har meget at fortælle om vores forskellige produkter og i forbindelse med udvikling og lancering af nye produkter. Men også i forhold til vores særlige satsning med hele tiden at gøre produkterne endnu mere bæredygtige”, siger Cecilia L. Destoup

Samarbejdet gælder også Henkel Beauty Care.

Henkel blev grundlagt i 1876, har hovedkvarter i Düsseldorf i Tyskland og tæller cirka 47.000 medarbejdere på verdensplan.