Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Utilfredsheden med supermarkederne er så stor, at leverandørerne overvejer om de kan sælge direkte via nettet.

Dagligvareleverandørerne overvejer at sælge deres varer direkte til kunderne ved at oprette en markedsplads på internettet.

Det fortæller Niels Jensen, der er direktør i foreningen Dagligvareleverandørerne (DLF) i Børsen.

Baggrunden for, at leverandørerne vil gå uden om butikkerne for at få direkte adgang til kunderne, er at det er blevet så dyrt og besværligt at få varerne på hylderne i supermarkederne.

”Antallet af butikker med et bredt vareudbud bliver mindre og mindre, og det bliver vanskeligere og dyrere at nå forbrugeren. Derfor vil vi undersøge muligheden for at etablere en markedsplads, hvor man har fri adgang til forbrugeren”.

DLF vil enten alliere sig med en etableret spiller i markedet eller selv stable en markedsplads på benene, hvor leverandørerne kan blive medejere.

Initiativet kommer efter lang tids utilfredshed over samarbejdet med blandt andet Coop, Dansk Supermarked og Dagrofa, som sidder på over 80 procent af den samlede omsætning. Dagligvareleverandørerne føler sig presset på både priser og leveringsbetingelser (Børsen, p. 10).

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club