Danish Dynamite-duo er nyt Tuborg-univers – måske

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

De næste tre måneder vil Tuborg sætte spot på danskernes hang til at kalde en øl for kælenavne. Kampagnen er Tuborgs nye univers, men det er endnu ikke besluttet om Danish Dynamite-duoen skal være de vedvarende figurer.

Komikerparret bag den fiktive dokumentarserie Danish Dynamite spiller hovedrollen i Tuborgs nye kampagne. Men det ligger endnu ikke fast om de skal fortsætte.

Omdrejningspunktet for kampagnen er de kælenavne, som danskerne bruger om de øl, de drikker: Kvajebajer, håndbajer, flyttebajer, fyraftensbajer, fredagsbajer.

Indsigten i kampagnen er det sociale og danske i at mødes over en øl, fortæller Brand Manager hos Grøn Tuborg Malin Gardeström i en pressemeddelelse:

”Der er noget ærkedansk ved at mødes over en øl. Det er lige så samlende som den danske humor. Med denne kampagne vil vi gerne gøre danskerne opmærksom på alle de gode øl-occasions. Derfor dykker vi nu endnu mere ned i det ærkedanske, ved at invitere danskerne helt ind i Tuborg universet, hvor kreativiteten og danskernes helt særegne kultur skal føre til nye og sjove øl-favoritter og anledninger til at mødes over en øl. De bedste kommer med på etiketterne, og der er også mulighed for at komme med i nogle af Tuborgs reklamefilm”.

Danskernes bedste kælenavne – eller ’grønne favoritter’ som Tuborg kalder det – kommer til at pryde øl-etikkerne de næste tre måneder.

Ifølge pressemeddelelsen vil der være et massivt tryk på tv, men kommunikationsdirektør Jens Bekke fra Carlsberg fortæller til Bureaubiz, at online også er et stort element i kampagnen:

”Det bliver primært en online kampagne og med brug af de sociale medier. Der vil være aktivering i detailhandelen og der er planlagt aktiviteter, som vi ikke vil løfte sløret for endnu, men forbrugerne vil blive involveret. Vi vil også i løbet af april bruge blipper, så man kan se filmene via telefonen”.

Han fortæller videre, at det endnu ikke er besluttet om de to ’ølkuske’, Magnus Millang og Martin Høgsted fra Danish Dynamite, skal fortsætte med at være de gennemgående figurer.

Det han kan fortælle, er at kampagnen fremadrettet vil være Tuborgs nye univers, men at man evaluerer løbende.

Danskerne kan følge med på Tuborgs facebook side (grønnefavoritter.dk), hvor Danish Dynamites bedste øl-sketches løbende optages på video. Det er også her man uploader sin øl-favorit.

Det er Wibroe, Duckert & Partners, der står bag filmen.

https://www.youtube.com/watch?v=k8sAXCjNDVM