Danmarks 3. største rejsearrangør skifter bureau

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Apollo har ønsket en mere nordisk orienteret bureau-struktur, og det gavner et stort østjysk bureau.

Det er aldrig sjovt at tabe en bureaukonkurrence – og i særdeleshed når det betyder, at man mister en kunde. Uncle Grey har så fundet en passende måde at kommunikere det på – nemlig ved samtidig at annoncere to nye kunder.

Bureauet må sige farvel til Shoe-d-vision, der omfatter kæderne Skoringen og zjoos på både det danske og norske marked.- men kan så i stedet skrive Apollo Rejser og webshoppen Miinto på kundelisten.

Apollo kommer på kundelisten i forbindelse med en nordisk konkurrence kørt ud af Stockholm, der fik det svenske bureau Inco som vinder. Inco har UncleGrey som samarbejdspartner i Danmark, men selv om Inco er lead, så bliver der ikke nødvendigvis tale om et versioneringsarbejde.

“Vi er en del af Kuoni Travel, og her har man ønsket at optimere vores processer ved at etablere en mere nordisk bureaustruktur. Derfor har der kørt en konkurrence ud af Stockholm, der blev vundet af Inco. De har UncleGrey som samarbejdspartner, og derfor har vi i Danmark valgt at indgå samarbejde med UncleGrey,” siger kommunikationschef Rikke Koks Andreassen og fortsætter:

“Men der ligger ikke i beslutningen noget om, at vi skal have en fælles nordisk kommunikation. Der skal tages højde for forskellige markedsforhold, og derfor skal kommunikationen i Danmark udvikles sammen med UncleGrey. Tiden må så vise, hvor meget der kan fungere på tværs af grænserne.”

Hun fortæller, at Apollo allerede har holdt flere møder med UncleGrey og ser frem til samarbejdet.

Skiftet til UncleGrey går ud over det lille bureau Brandy.

“Vi har været rigtig tilfredse med samarbejdet, og de har lavet gode ting for os. Samarbejdet stopper alene som følge af beslutningen om at skabe en mere nordisk struktur,” siger Rikke Koks Andreassen.

Miinto er danskejet, opererer i Danmark, Sverige, Norge, USA og Holland, og har næsten 5000 fashionbrands til salg.

Her er bureauet i gang med en strategiproces, der skal munde ud i et nyt kreativt koncept på alle 5 markeder, i første omgang med en palette bestående af TV, instore, nyhedsbreve, Facebook og facelift på webshoppen.