Danmarks grimmeste køkken markedsfører køkkenfirma

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Der er åbenbart mange, der er utilfredse med deres køkken. Digitalt båret kampagne skabt af Aarhus-bureau er kommet godt fra start.

DR har kørt en serie under titlen “Danmarks skønneste hjem”. Invita har valgt en helt anden tilgang til en markedsførings-aktivitet: Danmarks grimmeste køkken.

Og det er åbenbart ikke svært at få folk til at stille op til den konkurrence, for Invita melder om solid tilslutning allerede en uge inde i kampagnen.

Her er der kommet 400 indsendte køkkener, og konkurrencen løber frem til 24. maj. Målet er at få uploadet 1.000 grimme køkkener.

Men ikke bare er førstepræmien et nyt køkken til 100.000 kr. Alle der uploader et billede får en rabat på 25 pct., hvis de køber et nyt køkken.

No Zebra har udviklet det digitale fundament for kampagnen, som skal skabe opmærksomhed, involvering og masser af omtale.

Kampagnen er digitalt drevet og lanceres på et tidspunkt af året, hvor interessen for køkkener begynder at falde. Foruden kampagnesitet har No Zebra udviklet en app til Invitas Facebook-side, ligesom online bannere, PR og instore-materiale skal sikre så stor en udbredelse som muligt.

’Vi sætter i år alle sejl ind i jagten på Danmarks grimmeste køkken, hvor især Facebook spiller en central rolle. Her kan folk udbrede budskabet om konkurrencen gennem likes af Invita og indlæg og involvere sig i konkurrencen. Kombineret med løbende PR-udsendelser forventer vi massiv opmærksomhed gennem hele kampagnen,” fortæller Martin Kjær Petersen, der er marketingkoordinator hos Invita.

Alle som stemmer hver uge kan vinde præmier fra Weber og Normann Copenhagen.

Invita kørte også kampagnen i 2009, og her deltog 400 grimme køkkener. Herunder er vinderen fra 2009.