Det forekom ikke som det mest oplagte, da bilforhandleren Ejner Hessel sammen med sit nye bureau, Integral, gik i luften med en film med racerkøreren Thorkild Thyrring som talsperson.
Ejner Hessel er Danmarks største bilforhandler og står for jysk snusfornuft – og det kan man ikke beskylde Thorkild Thyrring for.
Men det er åbenbart gået så godt, at man fortsætter. I morgen er der premiere på film nr. 2 (se den oprindelige nederst).
https://www.youtube.com/watch?v=ai5JC25jVAk
Kampagnen havde oprindeligt tre mål:
- At opnå højere kendskab til at Hessel ikke alene er Mercedes-Benz-, men også bl.a. er Renault-forhandler
- At opnå højere kendskab til Hessel på Sjælland
- At øge salget af Renault Twingo
Fra Ejner Hessels side opgør man resultaterne således:
“Vi har positivt travlt i øjeblikket, og det på flere fronter. Helt konkret har vi i kampagneperioden 10-doblet salget af Renault Twingo hos Hessel, hvilket sætter en streg under at vi er meget mere end Mercedes-Benz og det er vi – sagt på midtjysk – helt pænt tilfredse med,” siger salgsdirektør Kim Melsen og fortsætter:
“I forhold til at få os stærkere placeret på det sjællandske landkort, oplever vi også betydelig fremdrift. Det er derfor heller ikke tilfældigt, at Ejner Hessel for få uger siden købte Bilias afdeling på Roskildevej i Albertslund. Her fra vil vi fra 1. juni forstærke indsatsen overfor de storkøbenhavnske Renault-kunder med både salgsafdeling og værksted”.
I den nye kampagen er fokus rettet mod at øge salget af Renault Clio.
https://www.youtube.com/watch?v=mhSbKAFl6pE