Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Opdateret bl.a. med budget: Norlys blev etableret i 2019 som en fusion af Eniig og Se og har nu valgt Orchestra som sin første mediabureaupartner. Det er en sejr for bureauet, siger adm. direktør John Herup, der også mener, at det er den største mediabureaupitch i 2020.

I august sidste år kørte Norlys sin første kampagne med hjælp fra Forsman & Bodenfors.

Nu har det relativt nye energi- og teleselskab valgt sin første mediabureaupartner efter en bureaupitch valgt Orchestra, der skal stå for Norlys’ mediaindkøb og -rådgivning. Man vil ikke oplyse, hvem de andre bureauer i pitchen var, men Marianne Skaaning, CMO i Norlys oplyser, at man har været igennem en grundig proces, og at 5 mediebureauer var i spil.

Budgettet er på 70 mio. kr. inkl. medieindrkninger, siger Marianne Skaaning, og adm. direktør for Orchestra, John Herup siger til Bureaubiz, at han er “ret overbevist om, at dette var den største mediabureaupitch i 2020.”

Fra Marianne Skaanning, CMO i Norlys, lyder det i en pressemeddelelse:

”Norlys-koncernen er på en spændende rejse, hvor vi over de næste år har brug for én stærk og samlende mediebureaupartner, der både kan hjælpe med mediaindkøbet på tværs af brands, men endnu vigtigere, kan hjælpe os med at navigere igennem den komplekse opgave, som vi står over for som ny koncern. Til at løse den opgave, tror vi på, at det rette match ligger hos Orchestra, hvor høj faglighed og transparens går op i en højere enhed”.

Hos Orchestra betragter man valget som en ”historisk blåstempling af både forretningsmodel og forretningsprincipper”.

”Det er en kæmpe sejr for os at få en kunde af denne størrelse og kompleksitet ind i porteføljen. På den måde demonstrerer vi jo på bedste vis, at der findes et seriøst alternativ til de traditionelle aktører – også for de helt store annoncører. Undervejs er vi blevet testet på alle facetter af vores transparente forretningsprincipper, og det er derfor en kolossal glæde for os at blive valgt uden at gå på kompromis med vores ordentlighed. Nu skal der så leveres. Det er en stor opgave, der er foran os, og vi glæder os til at demonstrere, at vi er det rigtige valg,” siger John Herup, adm. direktør hos Orchestra.

Norlys ejer Stofa, Boxer og forsyningsselskabet N1, og er med ca. 1,5 millioner kundeforhold og 2.500 medarbejdere Danmarks største energi- og telekoncern.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club