Danmarks største online supermarked har valgt nyt reklamebureau

Peter Engholm
25@mail.dk

Sammen med et kreativt digitalbureau valgte Nemlig.com Felix Smith som ambassadør. Han er der fortsat – men nu er det et reklamebureau, der håndterer markedsføringen.

Nemlig.com har længe kommunikeret besparelse – først kroner og øre i form af discount, siden suppleret med at fokusere på tid.

Men i år har man rettet fokus på vareudbuddet gennem en ny kampagne, der fortsat anvender tv-værten Felix Smith som talsperson.

Den aktuelle kampagne markerer samtidig et bureauskift:

”DDB er vores nye reklamebureau i stedet for Suzumuchi, og det er DDB som har udtænkt og udviklet denne nye kampagne,” siger adm. direktør i Nemlig.com, Stefan Plenge, til Bureaubiz.

Det kreative digitalbureau Suzumuchi blev valgt af Nemlig.com i begyndelsen af 2014. Det var i øvrigt Nemlig.com’s første bureausamarbejde. Siden fulgte valget af Mindshare som mediabureau. Inden da havde Nemlig.com selv håndteret kreativ udvikling, eksekvering og medieindkøb.

Ved samme lejlighed gik Nemlig.com på tv, med Felix Smith som supermarkedets ambassadør.

I de nye film udfordrer han forbipasserende: Nævn én eneste vare, som Nemlig.com ikke har, og hvis det lykkes, så får personen gratis levering i en måned.

”Man kan købe langt flere forskellige varer på Nemlig.com end i noget andet supermarked i Danmark. Vi har lige fra et komplet discountudvalg til et stort udvalg af delikatesser fra over 20 af de bedste specialbutikker, bl.a. Lagkagehuset og Perchs Thehandel,” siger Stefan Plenge og kalder responsen på kampagnen for ”overvældende god”.

https://www.youtube.com/watch?v=R06Prf23F0I

Nemlig.com har ikke kun rokeret på bureau-siden. I 2015 sagde man farvel til sin salgs- og marketingdirektør, sin marketingchef samt CRM-chef, men supermarkedet har ikke over for Bureaubiz ønsket at kommunikere sine organisationsændringer.