Det kan ikke forekomme optimalt – men ikke desto mindre er det tilfældet. Både Coop og Dansk Supermarked har sendt deres mediebudgetter i spil.
Coop har samarbejdet med OMD i 10 år og Coops kundeindsigtschef, Kent Bredal, karakteriserer konkurrencen som udramatisk.
“Det er nu så tilpas længe siden, at vi har drøftet kontrakten, at vi fandt tiden moden til at tage en runde. Vi er ikke utilfredse med OMD, men udfordringerne udvikler sig hele tiden, og vi ønsker også at sikre os, at vi får de rigtige vilkår,” siger Kent Bredahl.
Han ønsker ikke at oplyse nærmere om hvem og hvor mange, der deltager i konkurrencen, hvor bureauerne skal præsentere i september.
Også hos Dansk Supermarked er der tale om et ca. 10 år gammelt samarbejde – med MEC. Her er man foreløbig gået i gang med at indhente tilkendegivelser fra interesserede. De skal derefter underskrive en non-disclosure aftale og først derefter vil man oplyse om den videre proces.
“Vi har igennem en periode været gennem mange af vores leverandører, og det er naturligt, at vi også gennemgår dette område. Der er ikke tale om utilfredshed med MEC, men vi vil afsøge markedet for at sikre, at vi har den rigtige partner,” siger pressechef, Mads Hvitved Grand.