I løbet af Cannes Lions konkurrerer kreative ikke kun i festivalpalæet, men også i sandet på stranden ved siden af. Her hedder kategorien Eurosport Beach Soccer Tournament, og Danmark blev verdensmester i 2012 og 2013 og vandt sølv sidste år.
Men i år var det lige ved og næsten for det danske hold, der i år var sponseret af Kreativitet & Kommunikation og KEA – med henblik på at promovere bureauernes nye uddannelse; Hybrid Agency Program.
Danmark var kommet i pulje med Canada, Guatemala og EU. Canada dukkede aldrig op, mens både Guatemala og EU blev besejret.
Første mål i turneringen blev – noterede Cannes Lions officielle festival-avis – scoret af Stefan Arnoldus (ja, det er ham og makkeren Jacob Nørremark, der markedsfører sig over for bureau-bosser i Cannes med deres limousine-service). Festival-avisen noterede sig også, at Danmark i de indledende runder havde turneringens stærkeste forsvar.
Onsdag ventede Japan i kvartfinalen, og Danmark vandt 2-1. I semifinalen var Danmarks modstander Holland – turneringens mest scorende hold … og det mest scorende i kampen: 3-1 til Holland.
Der var stadig dansk medaljemulighed, hvis ellers Argentina kunne besejres i kampen om bronze – men desværre; 0-3 til Argentina.
Det danske hold lover at vende tilbage i sandet næste år – stærkt indstillet på at gøre det bedre.
Det danske strandfodboldhold for kreative 2015:
- Stefan Arnoldus Rasmussen
- Rasmus Noah Hansen
- Sebastian Egelund Østgaard
- Frederik Voetmann
- August Laustsen
- Martin Haagensen
- Anders Lunde Røge
- Zdenko Oliver Santini
- Lea Flodgaard
- Jeppe Fonnesbæk
- Karl Alexander Veng
- Lars Hedegaard Pedersen
- Simon Quitzau
- Kasper Moll