Dansk 4. plads i reklame-fodbold

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Danmark slog både EU og Japan i Eurosports strandfodbold-turnering for reklamefolk. Men for første gang i fire år blev det ikke til en medalje.

I løbet af Cannes Lions konkurrerer kreative ikke kun i festivalpalæet, men også i sandet på stranden ved siden af. Her hedder kategorien Eurosport Beach Soccer Tournament, og Danmark blev verdensmester i 2012 og 2013 og vandt sølv sidste år.

Men i år var det lige ved og næsten for det danske hold, der i år var sponseret af Kreativitet & Kommunikation og KEA – med henblik på at promovere bureauernes nye uddannelse; Hybrid Agency Program.

Danmark var kommet i pulje med Canada, Guatemala og EU. Canada dukkede aldrig op, mens både Guatemala og EU blev besejret.

Første mål i turneringen blev – noterede Cannes Lions officielle festival-avis – scoret af Stefan Arnoldus (ja, det er ham og makkeren Jacob Nørremark, der markedsfører sig over for bureau-bosser i Cannes med deres limousine-service). Festival-avisen noterede sig også, at Danmark i de indledende runder havde turneringens stærkeste forsvar.

Onsdag ventede Japan i kvartfinalen, og Danmark vandt 2-1. I semifinalen var Danmarks modstander Holland – turneringens mest scorende hold … og det mest scorende i kampen: 3-1 til Holland.

Der var stadig dansk medaljemulighed, hvis ellers Argentina kunne besejres i kampen om bronze – men desværre; 0-3 til Argentina.

Det danske hold lover at vende tilbage i sandet næste år – stærkt indstillet på at gøre det bedre.

Det danske strandfodboldhold for kreative 2015:

  • Stefan Arnoldus Rasmussen
  • Rasmus Noah Hansen
  • Sebastian Egelund Østgaard
  • Frederik Voetmann
  • August Laustsen
  • Martin Haagensen
  • Anders Lunde Røge
  • Zdenko Oliver Santini
  • Lea Flodgaard
  • Jeppe Fonnesbæk
  • Karl Alexander Veng
  • Lars Hedegaard Pedersen
  • Simon Quitzau
  • Kasper Moll


Den 21. september i år åbner den nye bureau-uddannelse, Hybrid Agency Program, og det kunne ses på det danske hold i strandfodbold for reklamefolk, som Kreativitet & Kommunikation og KEA sponserede.