Dansk bureau bag aktivering af Lego the Movie

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Konstellation står bag global aktivering for Legos nye film, som karakteriseres som Legos største marketingsatsning nogensinde.

Det digitale bureau Konstellation har fået til opgave globalt at aktivere Lego filmen ’Lego the Movie’, som har premiere i disse dage i biograferne.

Opgaven til bureauet er at forlænge levetiden af filmen og oplevelsen af universet samt engagere familier verden over på baggrund af filmen, som karakteriseres som Legos største satsning nogensinde.

”Vi har skabt en gamificeret oplevelse, der understreger Legos core story, nemlig leg og kreativitet i familien, samt bygger på filmens univers”, siger kreativ direktør i Konstellation Thomas Pries.

Han fortæller videre, at man har skabt et Akademi, hvor mennesker kan melde sig til for at hjælpe Lego filmens helte: The Awesome Alliance.  

Aktiveringen er bygget op som seks missioner. Man får en Lego byggeopgave, og den nybyggede Lego figur skal så sættes i kontekst med virkeligheden ved hjælpe af vinkler og billeder.  En blanding af god gammeldags leg med Lego, ocial media og story telling.

Aktiveringen ruller primært ud via Legos egne kanaler bl.a. Facebook og Instagram. Alene via Legos Facebook side regner man med at nå 7 millioner mennesker.