Dansk bureau bag design af musikstjerners nye streamingtjeneste

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Tidal er titlen på den nye streamingstjeneste, som Jay-Z, Beyoncé, Madonna, Daft Punk med (mange) flere præsenterede i denne uge. Bag lanceringsvideo og visuel identitet står et dansk bureau.

Da Jay-Z mandag i New York kunne præsentere den nye musiker-ejede streamingtjeneste Tidal, var det med et dansk islæt. Designbureauet e-Types har nemlig stået bag både den visuelle identitet og for en lanceringsvideo (se sitet her).

Selskabet bag Tidal, der også ejer en anden streamingtjeneste Wimp, er majoritetsejet af en række stjerner, der også var til stede ved præsentationen; udover Jay-Z var det bl.a. Beyoncé, Daft Punk, Madonna, Kanye West, Jack White, Alicia Keys, Nicki Ninaj, Chris Martin fra Coldplay.

Den nye tjeneste slår sig op på en ekstraordinær lydkvalitet og på særlige tilbud – bl.a. koncertbilletter – til brugerne.

Om det danske design siger Rasmus Drucker Ibfelt, partner og kreativ direktør hos e-Types:

”Vi blev sidste efterår hyret til at udvikle brandet til lancering i Nordamerika. Stifterne, Aspiro Group, som hyrede os til opgaven, valgte sammen med os at lancere Tidal som et moderne, sofistikeret og kvalitetsbevidst alternativ til de øvrige streamingtjenester. Vi kender ikke de nye ejeres planer, men er stolte over og glade for, at de er gået videre med vores identitet.”

Se mere om Jay-Z lanceringen i New York her.