Schweiziske UBS, der er en af verdens største banker, lancerede i slutningen af maj sin egen mobilbetalingsløsning, UBS Paymit.
Bag udvikling af app’en står danske In2media, der også var involveret i udviklingen af MobilePay til Danske Bank.
UBS mobilbetalingsapp har desuden fået en udvidet chat funktion, så brugerne nemt kan sige f.eks. tak for betalingen.
In2medias adm.dir. Andreas B. Iversen siger i en pressemeddelelse, at man udover teknologien har givet UBS følgende gode råd med på vejen:
“Markedsføring i sig selv virker ikke. Det har vi også set i det danske marked. Hvis grundproduktet ikke virker, er det svært at markedsføre sig ud af”.
Hos den schweiziske bank er man rigtig godt tilfredse med den nye app, der er et vigtigt skridt for dem inden for mobilbetaling.
”Det er vores målsætning altid at give vores kunder de bedste, nye digitale services. UBS Paymit er et skridt på vejen til at gøre det nemt, enkelt og sikkert at sende og modtage penge uden at skulle bakse med diverse bankoplysninger,” siger Andreas Kubli, Managing Director and Head of Multichannel Management & Digization hos UBS. Han fortsætter:
“Det gør det lige pludseligt nemt at dele regningen på restauranten eller biografen. Med In2Medias store markedsindsigt har vi følt os i gode hænder og har samtidig oplevet, at de har hjulpet med løfte brugeroplevelsen.”