Dansk bureau-bistand til Berlin

Peter Engholm
25@mail.dk

Tækker Group udvikler ejendomsprojekter i Danmark og Tyskland. Og med særligt fokus på Berlin har selskabet valgt et dansk bureau til at skabe et site, ”der får konkurrenter til at miste pusten”.

En portefølje på ca. 3.000 berlinske boliger til salg og udlejning skal hjælpes digitalt på vej. Derfor sonderede danske Tækker Group, der har specialiseret sig i ejendoms- og projektudvikling, bureaumarkedet – i form af en håndfuld bureauer – og webbureauet No Zebra blev valgt som ny digital samarbejdspartner.   

Begge har kontor i Aarhus, men Jørn Tækker, ejer af Tækker Group, understreger ikke den geografiske nærhed i sin bureau-tilgang:

”Det er vigtigt for Tækker med en stabil og grundig samarbejdspartner, som kan skabe en kreativ, fleksibel og fremtidssikker hjemmeside. Vi har en ambition om, at hjemmesiden både skal være brugervenlig for den besøgende og for medarbejdere, og så skal den udstråle Tækkers værdier i design og sprog.”

Tækker Group udvikler ejendomsprojekter og forretningsmodeller fra ide til færdigt projekt. Hovedvægten ligger på udvikling af projekter inden for boliger og erhvervsejendomme i Danmark og Tyskland, og No Zebra skal i første omgang levere et ”nyt, innovativt og fremtidssikret” website til det tyske marked.

På længere sigt har virksomheden ligeledes behov for et nyt dansk website samt websites, der dækker forretningsområder som Tækker Administration og Tækker Rådgivende Ingeniører.

Tækker Group skiller sig – ifølge en pressemeddelelse – ud på det tyske marked og har en tilgang til kunderne, som er ”markant anderledes end konkurrenterne”. Det skal det nye site tydeligt illustrere, og ambitionen er således et online udtryk, der udstråler transparens og ærlighed.

Det danske selskab vil være frontløber, og det er målsætningen at skabe det førende branchesite i Tyskland.         

”Med afsæt i vores erfaring med udvikling af komplekse og forretningskritiske løsninger for en lang række lignende kunder føler vi os godt rustet til opgaven. Vi skal bygge et site, som får konkurrenter til at miste pusten og købere og lejere til at føle sig i gode, trygge hænder,” hedder det i pressemeddelelsen fra Morten Sørensen, der er Sales & Business Development Director i No Zebra.

Lanceringen af det nye tyske website er planlagt til oktober 2013.

No Zebra blev etableret i 1999 af Nicholai Hindrichsen og Jesper Holm Joensen, og bureauet har 29 medarbejdere. Sidste år havde No Zebra en bruttoavance på 15,2 mio. kr. – en stigning på knap fem pct. – og et overskud på 473.000 kr.