Maria Damm Jensen fik en ilddåb, da hun ved indgangen til 2014 overtog jobbet som adm. dir. for LoweFriends. To store budgetter forsvandt mere eller mindre.
Men nu har hun og bureauet lagt det bag sig og kan byde velkommen til flere nye kunder. Faktisk hele tre af slagsen: Miele, Djøf og Kavli.
Førstnævnte har faktisk et internationalt perspektiv, for LoweFriends er ikke bare valgt til at hjælpe Miele på det danske marked. Miele i Danmark er blevet en del af et panel af en slags på en halv snes lande, som hovedkontoret bruger i udvikling af internationale kampagner, og derfor har Mieles danske bureaupartner været gennem en godkendelsesproces i Gütersloh tæt på Stuttgart, hvor Mieles hovedkvarter ligger.
“Miele er jo et mærke, vi alle sammen kender og værdsætter for dets høje kvalitet. Oplevelsen af at komme tættere på produktionen, se fabrikken og den enorme dedikation til kvalitet, der gennemsyrer Miele, har bestemt ikke mindsket respekten,” siger Maria Damm Jensen og fortsætter:
“Vi opfatter det som et stort privilegium at få lov til at arbejde med at udbrede kendskabet til Miele og styrke salget – ikke bare i Danmark, men også med effekt i resten af verden. Vi får god brug af vores mangeårige erfaring i at skabe koncepter, der både evner at ramme en ægte forbrugerindsigt, og som samtidig kan rejse på tværs af landegrænser.”
De første internationale kampagneoplæg er gået igennem nåleøjet hos Miele i Tyskland, og ligger nu i pipeline til produktion over de næste par måneder. Implementeringen af kampagnerne afhænger af de enkelte lande og deres porteføljestrategi.
De første produkter som LoweFriends har udviklet kommunikationskonceptet omkring præsenteres på årets IFA messe i Berlin til september.
Djøf
I begyndelsen af året screenede Djøf bureaumarkedet og udskrev en konkurrence blandt de udvalgte bureauer. En konkurrence der altså endte med valget af LoweFriends.
Opgaven var at udarbejde en kommunikationsplatform, der tydeligt viser, hvor meget Djøf tilbyder både nuværende og potentielle medlemmer – en sammensat skare, der spænder fra førsteårsstuderende på universiteterne til ministre og topdirektører i det private erhvervsliv.
Kommunikationen skal således fungere både til de privat- og offentligt ansatte, både til ”nybegyndere” og folk på toppen af deres karrierer, og tydeliggøre den værdiskabelse, som én af de absolut stærkeste faglige foreninger tilfører det enkelte medlem.
Kampagnen skydes i gang med en målrettet indsats mod de studerende på landets universiteter og højere læreranstalter i form af en studiestartskampagne. Derefter bredes kampagnen ud til Djøfs mange andre forretningsområder.
Kavli
Samarbejdet med saftproducenten Kavli har allerede stået på i et par måneder, hvor man har arbejdet på at re-positionere Scoop-mærket. Scoop rummer både slushice samt saft-koncentrater. Øvelsen gik bl.a. ud på at skabe synergi og genkendelse mellem de to salgskanaler gennem en fælles position med et tydeligt fælles design og en stringent kommunikationsplatform. Platformen blev udviklet med pay-off’en ”The world’s funniest cool factor” som grundlag og med et visuelt udtryk, der klart og tydeligt trækker det mere kendte slushice univers over i saft-koncentraterne.
Re-positioneringen har pr. i dag bl.a. resulteret i, at Scoop Slushice nu forhandles i samtlige Bilka landet over.
Det nye design kan ses her