Martin Ove Rasmussen har i en årrække stået i spidsen for Mindshare i Danmark, og nu tilføjer han så ansvaret for ansvaret for Mindshare i Norden.
”Efter snart 15 år i rollen som chef for Danmark var det naturligt for mig at takke ja. Det er perfekt timing, både personligt og i forhold til vores modenhed på markedet. Det gælder også i Danmark, hvor jeg trygt kan overlade en større del af den daglige drift til de to øvrige medlemmer af direktionen, henholdsvis Nino Cardell og Henrik Kraglund. Nino er én af de mest drevne mediebureaufolk i Danmark og har netop fejret 10 års jubilæum hos Mindshare. Og Henrik er tilsvarende én af de mest respekterede bureaufolk efter næsten 15 år som kontaktansvarlig hos Publicis og Halbye Kaag”, siger Martin Ove Rasmussen til Bureaubiz.
Martin Ove Rasmussen fortæller samtidig, at der stadig er et uforløst potentiale på tværs af Norden, og at hans rolle bliver forretningsmæssig ledelse, facilitering, sparring og inspiration til at frigøre potentialet.
Hidtil har Norden sammen med Benelux været én af tre europæiske regioner under ledelse af hollænderen Ton Schoonderbeek.
Ton Schoonderbeek overgår til en global rolle med ansvar for området Talent Management og fortsætter desuden som bestyrelsesformand i Holland og Belgien.
Mindshare Norden omsætter i dag for ca. 1,8 mia. danske kroner og beskæftiger knap 200 medarbejdere. Selv om bureauet håndterer netværkets globale kunder, såsom Unilever og Ford, er størstedelen af forretningen baseret på lokale annoncører.
Eksempelvis Volvo, SEB og AMF i Sverige samt Hi3G, Royal Unibrew og Startour i Danmark samt Norsk Tipping og SAS/Wiederøe i Norge.