Dansk bureau har nu 20 shoppingcentre på kundelisten

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

I år åbnede Yellow kontor i Norge for at håndtere 11 shoppingcentre. Nu skal bureauet også markedsføre en række centre i Sverige, og et svensk kontor er på vej – muligvis i København.

Et diskret bureau og et meget langt samarbejde er ingredienserne i en velfungerende cocktail, som der nu hældes endnu mere på.

Det drejer sig om Yellow og shoppingcenter-virksomheden Steen & Strøm. Bureauet står nu til at overtage markedsføringen af virksomhedens 6 svenske shoppingcentre, og dermed kommer man op på i alt 20 centre, som også har givet anledning til, at bureauet ekspanderer med nordiske kontorer.

Steen & Strøm var faktisk Yellows første kunde for 18 år siden. Dengang var det konkrete shoppingcenter, der skulle markedsføres, ikke engang bygget. Og på dét, der dengang blot var nogle marker i Ørestaden, opstod Field’s.

Men siden har bureauet altså fået flere af Steen & Strøms shoppingcentre på kundelisten – en liste, der blev betydeligt udvidet, både geografisk og antalmæssigt, ved indgangen til 2015. Ved den lejlighed fik Yellow 11 shoppingcentre i Norge, hvilket gav anledning til at åbne kontor i Oslo med norske projektledere.

Og fra årsskiftet følger så resten af Steen & Strøms skandinaviske portefølje: 6 shoppingcentre i Sverige. Lagt sammen med de 3 i Danmark vil Yellow således være bureau for 20 shoppingcentre.

”Vi er vokset op sammen med Steen & Strøm – og er gået igennem den samme udvikling. Steen & Strøm har ændret sig, kommunikationen har ændret sig fra primært print til især digital – og vi har ændret os i takt med det,” siger Søren Sachs, der er partner i Yellow.

Strategien og kreativiteten i forbindelse med Steen & Strøm håndteres fra København, og det bliver nok også tilfældet med nye svenske opgaver.

”Vi står foran at skulle hyre et svensk team, og samlet set forventer vi at skulle hyre en håndfuld medarbejdere i forbindelse med den svenske portefølje”.

Han tilføjer:

”Den kommende opgave glæder os dobbelt – dels er det en kunde, der udvider samarbejdet, dels medfører det, at vi fra årsskiftet kører et skandinavisk setup.”