Triumph har siden 1886 i bogstavelig forstand støttet kvinder, og det verdensomspændende lingerifirma vil nu fortsætte indsatsen i en mere overført betydning.
Med en netop igangsat global kampagne vil Triumph sætte fokus på kvindeligt sammenhold og selvstændiggørelse eller med virksomhedens egne ord: ”kvinder, der støtter kvinder og kvindelig empowerment”.
Kampagnen ’Together we Triumph’ er udviklet i samarbejde med det internationale integrerede
kommunikationsbureau VCCP, og på den danske side har Halo Agency haft en finger med i spillet.
”Vi er stolte over at lancere denne nye kampagne, der sætter fokus på kvindelig empowerment. Vi føler, at det spiller rigtig godt sammen med Triumphs DNA. Vi har jo støttet kvinder de sidste 130 år med vores lingeri, og nu vil vi vise, at kvinder kan støttes på mange måder,” lyder det ifølge en pressemeddelelse fra Elif Poulsen, der er nordisk brand manager hos Triumph.
https://www.youtube.com/watch?v=3xUvtfQ8CcY
Kampagnen kører fra den 18. april på TV, i biografer, digitalt, på sociale medier, OOH-medier og hos detailforretninger verden over.
Inspireret af nordisk kampagne
For Halo Agency, der i 2017 blev til som en fusion mellem WPP-selskaberne Hill+Knowlton Strategies og Burson-Marsteller i Danmark, er den globale kampagne lidt af en fjer i hatten.
Kommunikationsbureauet stod nemlig sidste år bag en nordisk produktkampagne med samme overordnede tema.
Kampagnen for Triumphs Amourette Charm-serie kørte i efteråret i Norden og har altså tjent som inspiration til den nye globale kampagne.
’Together we Triumph’ skal samtidig markere en ny kreativ retning for brandet:
”Vores kampagne i 2018 har et digitalt og socialt fokus, som vi gerne vil køre for at kommunikere med vores kunder på et dybere niveau ved at sætte hende i centrum. Ved bevidst at flytte væk fra en produktcentreret kampagne har vi fået et helt nyt perspektiv på vores kommunikation på tværs af alle vores kanaler,” fortæller Triumphs brandchef Suzanne McKenna.