Dansk bureau med i global Coca-Cola pitch

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Det drejer sig om energidrikken Burn, og opgaven handler om brandets globale musikprofil.

Det danske community marketing bureau, Very, har fået et solidt skulderklap fra en af verdens største annoncører – et skulderklap, som yderligere har udløst en flot omtale i Børsen i dag.

Det drejer sig om Coca-Colas energi-brand, Burn, som Very hidtil har stået for aktiveringen af i Norden. Det arbejde har været så succesfuldt, at Very nu er inviteret med i en global pitch om brandets musikprofil.

”Very har vist gennem flere år, at de er leveringsdygtige i virkelig stærke content-produktioner, der kombinerer off- og online, så det skaber relevans for Burn’s målgruppe. Med de succesfulde eksekveringer af Community Marketing og deres utraditionelle løsninger, er de oplagte til en invitation til global pitch på Burn,” siger Lars Andersen, Marketing Manager Energy, Coca-Cola Company North West Europe & Nordics.

Pitchen handler om Burn Residency, som er verdens største DJ-konkurrence og finder sted på Ibiza hver sommer. Her dyster DJs fra hele verden om en plads som resident DJ på øens tre største klubber.

Resultaterne i Norden fortæller, at Burn i dag er større end Red Bull i Norge, og målt på volumen er Burn samlet nummer to i Norden i kategorien energidrik. I markedsføringen har man fravalgt traditionelle kanaler – som f.eks. tv.

“Netop for energidrikke nytter det ikke at køre en fed tv-reklame – for målgruppen ser ikke tv med mor og far. De sidder og skriver på de sociale medier eller skater ude på vejen,” siger Lars Andersen til Børsen.

Han erkender dog samtidig, at det var en udfordring, fordi Coca-Colas partnere ikke kunne se marketinginvesteringerne, og han var ved at miste modet nogle gange, fordi det ikke virkede umiddelbart.

“Det har virkelig været en udfordring at holde fast i strategien. Men i dag er resultaterne rigtig, rigtig interessante. Hvis man giver sig i kast med det, så skal man have solid opbakning fra sin ledelse – og være indstillet på at give det tre-fem år,” siger Lars Andersen.