Dansk bureau skal styre Santanders repositionering i Norden

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Santander Bank samlede i sommer mediabureauydelserne. Nu har man også valgt et bureau, der skal stå for en ny marketingstrategi i Norden. Det skal ske ud fra København.

I august samlede Santander Bank mediabureauydelserne i Norden, ligesom man har omorganiseret banken til én nordisk bank. Nu gør man det samme med de kreative bureauydelser.

Det betyder, at McCann Nordic er blevet valgt som et samlet nordisk kreativt bureau med københavnerkontoret som udgangspunkt.

McCann skal hjælpe banken med at udvikle og udføre en ny marketingstrategi for Norge, Danmark, Sverige og Finland med det formål at repositionere banken på alle fire markeder.

”McCann imponerede os med deres omfattende indsigt i markedstendenserne og Santanders behov i Norden. Kombineret med et kreativt koncept med lang levetid og en holistisk tilgang til vores marketingaktiviteter generelt og et fremragende team setup i regionen, er vi overbevist om, at McCann kan hjælpe med at bygge vores brand,” siger chef for marketing & CRM, Niels Linnetved, der fik stillingen hos Santander Consumer Bank i foråret. Han har været i banken i 11 år, senest som nordisk marketingdirektør og kommerciel direktør for BtC i Danmark.

Santander Bank har en vision om at blive den mest ansvarlige og bæredygtige bank i Norden, og CEO i McCann Nordic, Tobias Smidth-Fibiger er naturligvis glad for opgaven.

”Vi er naturligvis glade for, at Santander har valgt McCann Nordic til deres strategiske og kreative partner på denne rejse. McCann Copenhagen bliver det centrale omdrejningspunkt og skal udvikle strategiske og kreative frameworks, kampagner og aktiveringer for hele Norden med udgangspunkt i lokale markedsindsigter og i samarbejde med de øvrige nordiske kontorer.”

Bureauet er blevet udvalgt på baggrund af en pitch. De senere år har Santander Bank brugt forskellige bureauer. Bl.a. vandt man en ‘Content Marketing ROI/Measurement Program’-pris sammen med Brand Movers, som havde udviklet et content marketing-univers. Tidligere har man også brugt Umwelt og Another.