Blipp din Heinz ketchup og en verden med 3D animeret opskriftbog, daglige konkurrencer, videoindhold og Facebook åbner sig. Brugeren er aktiveret, længe efter, at ketchup ‘en er brugt op og flasken smidt væk.
Bl.a. således præsenteres en engelsk skabt App, der under navnet Blippar er ved at blive bredt ud i verden. Nu følger Norden, og det er det nye danske shopper marketing bureau Emotionz, der har fået ansvaret for at udbrede App’en.
“Vi er blevet valgt, fordi teknologien bag Blippar hænger rigtig godt sammen med Emotionz’s arbejdsområde, nemlig detailhandlen,” siger adm. direktør Lasse Borglit fra Emotionz.
Bureauet udvikler primært skræddersyede koncepter og løsninger til FMCG.
Blippar er også netop blevet lanceret på det amerikanske marked, og havde i april 2013 2.5 millioner downloads, via kampagner for brands som Heinz, Nestlé, Unilever og Tesco.
I England har man store forventninger til Blippar’s udbredelse på det nordiske marked.
“Vi har hos Blippar store forventninger til vores partnerskab med Emotionz, der skal udbrede ”blipping” til hele Norden. Sammen vil vi bringe den fysiske og statiske verden til live via interaktivt og involverende indhold for forbrugerne, via verdens førende billede genkendelse/augmentet reality platform,” siger Co-founder og CMO Jessica Butcher.
Man kan se en case for Heinz her