Jobbet er ikke bare gjort med at give yngre kvinder shoppe-inspiration på de sociale medier. Det kræver også at gøre springet fra inspiration til det endelige køb kortere og mindre uigennemskuelig.
Det arbejder Ellos, Skandinaviens største katalog- og online stormagasin, nu på i form af et nyt koncept; Ellos Instalog. Her er det bedste fra det klassiske katalog taget ved hånden og ført ind i en ny SoMe-æra.
Ellos Instalog er en ny innovativ læseoplevelse, der udelukkende findes på Instagram, kurateret af danske ’influencers’, der er med til at skabe interesse og trafik til kampagnen via deres egne kanaler.
Another blev for nylig valgt som kreativ leadbureau for Ellos i Danmark, og det nye tiltag er det første synlige bevis på samarbejdet.
Thorkild Bjerre, kreativ direktør hos Another, siger:
“Ellos forstår at blande velafprøvede marketingdyder med nye kreative tilgange, der kan blive morgendagens ”best practice. Derfor er det også helt naturligt at afsøge mulighederne i et medie som Instagram.”
Han suppleres af Trine Rønsbøl, der er landedirektør for Ellos i Danmark:
“Ved at bruge Instagrams funktioner på en ny måde har vi opbygget et nyt katalog-look med stærke visuelle historier, hvor vi samtidig får skabt en ny bro mellem inspiration og netshopping.”
I første omgang bliver Ellos Instalog kurateret af: Christiane Schaumburg-Müller, Trineswardrobe, Bungalow5, Blamefashion og Uffe Buchard.
Man kan tilgå Ellos Instalog på Instagram ved at følge de ovenstående profiler, eller ved at gå direkte til deres instaloger @uffe_instalog, @marie_instalog, @allan_instalog, @christiane_instalog, @trine_instalog.