Danmark er som den ene af i alt 11 nationer repræsenteret i et nyt internationalt rådgivningsorgan nedsat af den amerikanske marketing automation-virksomhed Hubspot.
Fremover skal danske Jeppe Nyrup fra inbound marketing-bureauet Katalysator mødes med de øvrige 14 medlemmer fra Europa, Mellemøsten og Afrika (EMEA) en gang om måneden og drøfte Hubspots planer og kommende tiltag.
Amerikanske Hubspot er grundlagt ud fra den filosofi, at markedsføring skal hjælpe frem for at forstyrre, og virksomheden sælger sin softwareplatform via 3.400 partnerbureauer verden over, herunder altså danske Katalysator.
”Jeg er både beæret og stolt over, at få muligheden for at påvirke en butik som Hubspot, der alt andet lige har temmelig godt gang i hjulene. Og så er det en fantastisk mulighed for at kunne påvirke nogle af de beslutninger, som både har indflydelse på en hel del virksomheders centrale marketingværktøj og ikke mindst det voksende netværk af partnere i både Danmark og resten af verden,” siger Jeppe Nyrup.
Han er partner og chef for Inbound hos Katalysator og bliver eneste dansker i det nye rådgivningsorgan ved navn HubSpot Partner Advisory Council.
”Jeg vil gerne styrke relationen mellem Hubspots direkte salgskanal og partnerlaget. Alt for mange virksomheder køber Hubspot uden at få tilstrækkeligt ud af det, og der er behov for den lokale rådgivning, som vi efterhånden er en del bureauer i Danmark, der kan levere,” lyder det fra Jeppe Nyrup.
Ifølge Katalysator benyttes Hubspot-platformen herhjemme også af større bureauer som Pravda, Brand Movers og Novicell, og det aarhusianske bureau er med sine 11 medarbejdere så meget desto mere stolte af at være blevet peget ud.